Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Máme psa

Nejen proto, že po větší část roku jsme na horách víceméně na samotě, jsme si pořídili psa. Slečnu. Švýcarskou bílou krásku.

Má nám být přítelkyní, mě ochránkyní při procházkách v lukách a lesích, ale výhledově i sportovním parťákem. To je moje představa. Prošla jsem spousty webů o psích sportech a jako naprosto ideální se pro horské prostředí zdá být dogtrekking. Prostě takové to chození s pejskem, který má kšíry a je připoután k páníčkovi (neb paničce) díky vodítku uchycenému na opasek. Přiznám se, že si pohrávám s myšlenkou, že v případě většího svahu, bych se mohla proměnit i na mašerku (pro méně znalé – řidičku psího spřežení). Sice bych neměla sáně a ve spřežení jen jednoho pejska, ale primární by byl stejně tah. Tah vzhůru do kopce. Aspoň trošku..maličko..Co? Nejsem tyranka zvířat?

Zatím je to jen zbožné přání. Pejsková je malá a lehká,  já naopak, bohužel, velká a těžká. Krmíme ji však poctivě, výživně a pravidelně.

Je skvělá ve všech směrech. Kromě jízdy v autě. To jí opravdu nejde. Zhruba po deseti minutách jízdy zvrací, později se třese, slintá a je jí evidentně zle. Hrozně špatně to nesu a je mi jí líto. Snažím se o všemožná preventivní opatření, ale zatím vše marné.

Před naší poslední společnou dámskou jízdou autem jsem ji nechala vyhladovět, aby neměla co zvracet. Psí holčička však byla asi opravdu vyhladovělá a za mými zády očesala asi půl kila černého rybízu. Ten následně po zmíněných deseti minutách jízdy vyhodila uvnitř vozu. U pumpy jsem to nadělení posunula dál do popelnice a dál jsme pokračovaly s otevřenými okny a vlajícími vlasy. Mými. Pejsková je krátkosrstá.

Stejně se začala třást, slintat a do zpětného zrcátka na mě dělala smutné oči. Zastavila jsem u silnice s tím, že musím to ubohé zviřátko vzadu utěšit. V těch pár setinách vteřiny, kdy jsem zastavovala, mi bleskl hlavou opakovaný pokyn mého horského přítele, ať nezatahuji ruční brzdu při stavění, neboť v horských podmínkách může zamrznout. Trochu mému pohnutí mysli nerozumím, neboť je konec srpna, nicméně stalo se. Zastavila jsem auto, vystoupila k zadním dveřím, otevřela je a chtěla pohladit to nebohé zvíře, když v tom…panebože! Auto se pohnulo a přejelo mi nohu a zůstalo na ní stát. Auuh!

Co teď? V první chvíli jsem se snažila auto odtlačit. Ale zkuste posunout předmět, který váží nejmíň tunu, když pod ním máte nohu?? Propadla jsem panice. Silnice málo frekventovaná a i kdyby něco jelo, co udělám? Stojím zadkem k silnici, s nohou pod autem se těžko vytočím do svůdné pozice stopařky. Mám máchat rukama nad hlavou a volat o pomoc? Co si asi pomyslí případný zachránce, když uvidí auto s poblitým psem a ženskou, která si sama sobě přejede nohu??

Při těchto úvahách jsem cítila, že auto nestojí úplně na mých prstech a že je mohu v botě skrčit. Bota však vězela pod gumou naprosto bezpečně. Po menších manévrech v kotníku se mi podařilo vyzout se z boty a bosky jsem s autem poodjela. Uff. 

Nejspíš bych měla opravdu řídit jen psí sáně.

 

Hlasujte ve finále ankety Blogera roku

Autor: Jaroslava Výborná | pondělí 19.9.2016 9:26 | karma článku: 21,50 | přečteno: 592x
  • Další články autora

Jaroslava Výborná

V sedle..nebo pod ním?

Tak a je konec. S lyžováním. Sice se sem tam ještě objeví na sjezdovce pár...no, ani ne tak nadšenců, jako spíš šílenců. Je pěkné zalyžovat si v tričku, ale tomu, na čem jezdí, se nedá označit jako sníh.

6.4.2017 v 12:34 | Karma: 10,58 | Přečteno: 170x | Diskuse| Osobní

Jaroslava Výborná

Hledá se ženich

Nastaly povodně, je tu předjaří! Tady nahoře se projevuje naprosto „nádherným“ počasím. Prší a fouká příšerný vítr. To se zas s Pejskovou budeme na kopci držet zuby – nehty a zuby - drápy.

24.2.2017 v 13:40 | Karma: 15,03 | Přečteno: 340x | Diskuse| Osobní

Jaroslava Výborná

Čas úrazů a lyží zlomených

Včera mě Pejsková rafla. S dobrůtkou si málem dala můj ukazováček. Horal si zas ustlal na ledu. Má asi zlomený palec. Je tu čas úrazů a lyží zlomených.

1.2.2017 v 20:48 | Karma: 10,89 | Přečteno: 214x | Diskuse| Osobní

Jaroslava Výborná

Demeven!

Nazdárek všichni. Pro ty, kdo mě neznáte, jsem Pejsková. Dámedobrůtku nějak nestíhá. Je po včerejšku vyřízená. Moc to nechápu. Prostě bylo normálně „demeven“. Venku jsou hromady toho bílýho, co se dá v případě nouze i pít.

25.1.2017 v 9:25 | Karma: 19,19 | Přečteno: 527x | Diskuse| Osobní

Jaroslava Výborná

A je to tady!

Tak je to tady. Dnešní ráno přineslo první pořádnou bílou nadílku. Počasí zkouší, jestli jsem připravena.

4.1.2017 v 10:41 | Karma: 13,76 | Přečteno: 520x | Diskuse| Osobní
  • Nejčtenější

Atentát na Fica. Slovenského premiéra postřelili

15. května 2024  14:56,  aktualizováno  17:56

Slovenského premiéra Roberta Fica ve středu postřelili. K incidentu došlo v obci Handlová před...

Fico je po operaci při vědomí. Ministr vnitra mluví o občanské válce

15. května 2024  19:25,  aktualizováno  23:12

Slovenský premiér Robert Fico, který byl terčem atentátu, je po operaci při vědomí. S odkazem na...

Drahé a rezavé, řeší Ukrajinci zbraně z Česka. Ani nezaplatili, brání se firma

18. května 2024  12:02

Premium České zbrojařské firmy patří dlouhou dobu mezi klíčové dodavatele pro ukrajinskou armádu i tamní...

Fica čekají nejtěžší hodiny, od smrti ho dělily centimetry, řekl Pellegrini

16. května 2024  8:42,  aktualizováno  15:38

Zdravotní stav slovenského premiéra Roberta Fica je stabilizovaný, ale nadále vážný, řekl po...

Pozdrav z lůžka. Expert Antoš posílá po srážce s autem palec nahoru

13. května 2024  18:48,  aktualizováno  14.5 22:25

Hokejový expert České televize Milan Antoš, kterého v neděli na cestě z O2 areny srazilo auto, se...

Odpověď „západním štváčům“. Rusko se pustilo do taktického jaderného cvičení

21. května 2024  19:31,  aktualizováno  20:38

Ruská armáda zahájila první fázi manévrů, které zahrnují nácvik přípravy a použití taktických...

Jedna velezrada za druhou. Moskva zametá s vývojáři hypersonických střel

21. května 2024  20:20

Ruský soud poslal fyzika Anatolije Maslova na 14 let do vězení za vlastizradu. Ten obvinění odmítá....

Ukrajinská artilerie končí hladovku. Munice dorazila, přiznávají Rusové

21. května 2024

Premium Uprostřed samých špatných zpráv z fronty jedna trochu lepší: ukrajinská armáda podle všeho dostala...

Krásná kněžna Zaháňská ovlivňovala politiku Evropy. Skrze pletky, ví Vševěd

21. května 2024

Premium Ze školy o ní obvykle víme jen to, že pronesla větu „Šťastná to žena!“ a že šlo o majitelku...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

  • Počet článků 19
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 2147x
Po téměř třiceti, letech strávených v Praze, jsem se přestěhovala do hor. Krušných. Z velkoměsta do přírody, skoro samoty. Tento přesun mi přinesl a přináší řadu překvapení, různých situací, těžších i komických.

Chci se s vámi o ně podělit. Možná vás pobaví, možná vás naladí také na cestu z města.