Ty s chladičem ne!

Prý rostou houby! Spousty!Kamarádi a známí se už týden na facebooku chlubí plnými košíky a dětmi držícími v ručičkách houby, které sotva unesou. Kdo by odolal takovému tlaku? Prostě musím ven a přinést nejmíň nůši hub.

A pak budu, jako správná hospodyňka, čistit, krájet, smažit, sušit, mrazit. Jooo! Už se nemůžu dočkat, až vyrazím do lesa. Chytla mě ta správná houbařská mánie.

Místní znalec lesů mi poradil, kam jít, kde sbírat, kam nechodit..No dobrá, dám na něj. I přes svůj orientační nesmysl jsem kupodivu našla ta správná místa, ale bez hub. Ani prašivka, prostě nic. Bylo to k uzoufání. Přece se nevrátím s prázdným košíkem! Našla jsem dva klouzky, tak jsem si říkala, že tu NĚCO prostě MUSÍ být. A bylo! Úchvatná malá mýtinka posetá mladými bedličkami. Ale ty byly! A bylo jich dost. Půl košíku jsem posbírala. Konečně úspěch. Hříbky to sice nejsou, ale kvantitativně se těm chlubílkům vyrovnám.

Doma jsem hned uvařila houbovku a k obědu hrdě zavolala přítele. Ten polévku snědl a pak šel obhlédnout zbytek mého úlovku. Prohlídku zakončil slovy: "Seš si jistá, že to jsou bedly??" A tu chvíli by se ve mě krve nedořezal!  Letěla jsem pro atlas hub a kruci..to,  z čeho jsem uvařila se až příliš nápadně podobala muchomůrce tygrované. Okamžitě se mi udělalo na omdlení. Následoval sled obrazů jak z akčního filmu. Šílená jízda do nejbližší nemocnice, výplach žaludku (mimochodem něco naprosto děsivého) a následné dvoudenní ubytování na JIP.

Nejen, že teď musím snášet nejapné poznámky všech sousedů o Maryše, opakovaná pozvání na houbovou polévku a narážky na mou snahu zbavit se partnera, ale navíc naprosto tutově vím, že houby "s chladičem" pod kloboukem už nikdy NE!

Hlasujte ve finále ankety Blogera roku

Autor: Jaroslava Výborná | pondělí 12.9.2016 10:10 | karma článku: 18,79 | přečteno: 1183x
  • Další články autora

Jaroslava Výborná

V sedle..nebo pod ním?

Tak a je konec. S lyžováním. Sice se sem tam ještě objeví na sjezdovce pár...no, ani ne tak nadšenců, jako spíš šílenců. Je pěkné zalyžovat si v tričku, ale tomu, na čem jezdí, se nedá označit jako sníh.

6.4.2017 v 12:34 | Karma: 10,58 | Přečteno: 170x | Diskuse| Osobní

Jaroslava Výborná

Hledá se ženich

Nastaly povodně, je tu předjaří! Tady nahoře se projevuje naprosto „nádherným“ počasím. Prší a fouká příšerný vítr. To se zas s Pejskovou budeme na kopci držet zuby – nehty a zuby - drápy.

24.2.2017 v 13:40 | Karma: 15,03 | Přečteno: 340x | Diskuse| Osobní

Jaroslava Výborná

Čas úrazů a lyží zlomených

Včera mě Pejsková rafla. S dobrůtkou si málem dala můj ukazováček. Horal si zas ustlal na ledu. Má asi zlomený palec. Je tu čas úrazů a lyží zlomených.

1.2.2017 v 20:48 | Karma: 10,89 | Přečteno: 214x | Diskuse| Osobní

Jaroslava Výborná

Demeven!

Nazdárek všichni. Pro ty, kdo mě neznáte, jsem Pejsková. Dámedobrůtku nějak nestíhá. Je po včerejšku vyřízená. Moc to nechápu. Prostě bylo normálně „demeven“. Venku jsou hromady toho bílýho, co se dá v případě nouze i pít.

25.1.2017 v 9:25 | Karma: 19,19 | Přečteno: 527x | Diskuse| Osobní

Jaroslava Výborná

A je to tady!

Tak je to tady. Dnešní ráno přineslo první pořádnou bílou nadílku. Počasí zkouší, jestli jsem připravena.

4.1.2017 v 10:41 | Karma: 13,76 | Přečteno: 520x | Diskuse| Osobní
  • Nejčtenější

Atentát na Fica. Slovenského premiéra postřelili

15. května 2024  14:56,  aktualizováno  17:56

Slovenského premiéra Roberta Fica ve středu postřelili. K incidentu došlo v obci Handlová před...

Fico je po operaci při vědomí. Ministr vnitra mluví o občanské válce

15. května 2024  19:25,  aktualizováno  23:12

Slovenský premiér Robert Fico, který byl terčem atentátu, je po operaci při vědomí. S odkazem na...

Drahé a rezavé, řeší Ukrajinci zbraně z Česka. Ani nezaplatili, brání se firma

18. května 2024  12:02

Premium České zbrojařské firmy patří dlouhou dobu mezi klíčové dodavatele pro ukrajinskou armádu i tamní...

Fica čekají nejtěžší hodiny, od smrti ho dělily centimetry, řekl Pellegrini

16. května 2024  8:42,  aktualizováno  15:38

Zdravotní stav slovenského premiéra Roberta Fica je stabilizovaný, ale nadále vážný, řekl po...

Pozdrav z lůžka. Expert Antoš posílá po srážce s autem palec nahoru

13. května 2024  18:48,  aktualizováno  14.5 22:25

Hokejový expert České televize Milan Antoš, kterého v neděli na cestě z O2 areny srazilo auto, se...

Mají rakovinu, metastázy a nic nezabírá. Léčba je, ale pacienty by stála miliony

22. května 2024

Premium Muži s metastazující rakovinou prostaty, na kterou už nezabírá jiná léčba, se upínají k poslední...

Zvedneme minimální mzdu o tisíce, drtí predikce Zaorálek

22. května 2024

Sociální demokracie, kdysi nejsilnější strana, vypadla ze Sněmovny a teď se snaží proniknout...

Proč se malým Němcům nedaří v matematice. Ve školství nefunguje integrace

22. května 2024

Premium Vypadá to, jako by němečtí žáci najednou ztratili schopnost počítat. Podle nové studie německé...

Vyhrajte vstupenky na finále MS v hokeji. Máte jedinečnou šanci s iDNES Premium

22. května 2024

Je tady ještě jedna šance, jak získat vstupenky na finále hokejového mistrovství světa! Dvě místa v...

Pracující důchodce skončil po nehodě bez příjmů. Účty poplatil díky životnímu pojištění
Pracující důchodce skončil po nehodě bez příjmů. Účty poplatil díky životnímu pojištění

Spousta důchodců si dnes přivydělává, aby zvládli zaplatit stále rostoucí výdaje a nemuseli se spoléhat na pomoc svých blízkých. Podobně tomu bylo...

  • Počet článků 19
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 2147x
Po téměř třiceti, letech strávených v Praze, jsem se přestěhovala do hor. Krušných. Z velkoměsta do přírody, skoro samoty. Tento přesun mi přinesl a přináší řadu překvapení, různých situací, těžších i komických.

Chci se s vámi o ně podělit. Možná vás pobaví, možná vás naladí také na cestu z města.