Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Čas úrazů a lyží zlomených

Včera mě Pejsková rafla. S dobrůtkou si málem dala můj ukazováček.  Horal si zas ustlal na ledu. Má asi zlomený palec.  Je tu čas úrazů a lyží zlomených.

První lyže jsem zlomila v sedmičce na lyžáku. Dodnes si myslím, že to nebyla má chyba. Můj táta nikdy nelyžoval. Nebo možná ano, ale nejspíš někdy těsně před druhou válkou. Při chystání mých lyží vycházel z nějaké (pravděpodobně Tyršovy) poučky, že lyže musí přesahovat majitele zhruba o délku paže a pro jistotu ještě dvacet cm přidal. Přece ještě porostu, že jo. Takže jsem vyrazila na lyžák vybavená lyžemi v délce něco málo pod tři metry. A vrchol všeho bylo voskování. Táta někde koupil nějaký přípravek v tubě. Tuba vypadala jako od Indulony, obsah však připomínal kvalitní lesní med. A tímto mi napatlal lyže zhruba ve třimilimetrové vrstvě.  Následkem tohoto "odborného" zásahu se lyže při transportu na hory veeelmi pevně přilepily k sobě. Před prvním lyžovacím dnem tak strávili páni učitelé - instruktoři pěkný dlouhý večer odstraňováním toho úžasného vosku, abych vůbec mohla na svah. Zvládli to. Avšak naprosto zbytečně. Nadměrná délka lyží způsobila, že byly pro mě naprosto neovladatelné. A i když jsem uhájila pěkné místo v posledním družstvu, zvládla jsem i na krypl-loučce lyže zlomit hned první den.

Od doby mého lyžáku se hodně změnilo. Jezdí se proklatě rychle, na svahu je tlačenice a na vyhřívaných bublinách se nahoru dostane každý, kdo se udrží jakž takž na lyžích. A tak se ani tak nelámou lyže, jako spíš nohy, ruce a bohužel někdy i vaz. A tak se raději držím stranou od prudkých kopců s těmi všemi davy.

Válím se pak sama na běžkách v hlubokém sněhu, kde toho moc nehrozí. Maximálně nějaké vykloubené koleno nebo kotník. Anebo zavalení od Pejskový, která si myslí, že si drbu záda o sníh jako ona a chce tu radost mermomocí sdílet se mnou.

Ale i tak se úrazu bojím jak čert kříže. Představa, že trávím týdny v sádře, mě děsí. Dodnes obdivně vzpomínám mou dcerku, která byla čtyři měsíce uvázaná na vozík s přeraženou nohou. Sama vážila dvacet kilo a sádra, kterou měla od paty až pod zadek měla skoro stejnou hmotnost. A to všechno v parném létě, o prázdninách.  Uff..já bych to nezvládla!

A to nemluvím o úrazech na duši. Budou nejspíš ještě horší než ty tělesné.

Ale přesto, nebo právě proto, přátelé: „Přijeďte si zalyžovat, ale ne do lesa mezi stromy nebo proti skútru horské služby! Zůstaňte na svahu a bez zlomených nohou i srdcí!“

Autor: Jaroslava Výborná | středa 1.2.2017 20:48 | karma článku: 10,89 | přečteno: 214x
  • Další články autora

Jaroslava Výborná

V sedle..nebo pod ním?

Tak a je konec. S lyžováním. Sice se sem tam ještě objeví na sjezdovce pár...no, ani ne tak nadšenců, jako spíš šílenců. Je pěkné zalyžovat si v tričku, ale tomu, na čem jezdí, se nedá označit jako sníh.

6.4.2017 v 12:34 | Karma: 10,58 | Přečteno: 170x | Diskuse| Osobní

Jaroslava Výborná

Hledá se ženich

Nastaly povodně, je tu předjaří! Tady nahoře se projevuje naprosto „nádherným“ počasím. Prší a fouká příšerný vítr. To se zas s Pejskovou budeme na kopci držet zuby – nehty a zuby - drápy.

24.2.2017 v 13:40 | Karma: 15,03 | Přečteno: 340x | Diskuse| Osobní

Jaroslava Výborná

Demeven!

Nazdárek všichni. Pro ty, kdo mě neznáte, jsem Pejsková. Dámedobrůtku nějak nestíhá. Je po včerejšku vyřízená. Moc to nechápu. Prostě bylo normálně „demeven“. Venku jsou hromady toho bílýho, co se dá v případě nouze i pít.

25.1.2017 v 9:25 | Karma: 19,19 | Přečteno: 527x | Diskuse| Osobní

Jaroslava Výborná

A je to tady!

Tak je to tady. Dnešní ráno přineslo první pořádnou bílou nadílku. Počasí zkouší, jestli jsem připravena.

4.1.2017 v 10:41 | Karma: 13,76 | Přečteno: 520x | Diskuse| Osobní

Jaroslava Výborná

Výzva čertům

Tak už je to zase tady. Den, kdy se čerti žení. Vždycky jsem se toho dne trochu bála. Každý Mikuláš mi připadal neuvěřitelně obrovský a ve své majestátnosti ve mně vzbuzoval neuvěřitelný respekt

5.12.2016 v 15:11 | Karma: 9,19 | Přečteno: 200x | Diskuse| Osobní
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Znepokojivá čísla. Každý druhý Alžířan žijící v Německu je podezřelý ze zločinu

23. dubna 2024  14:18

Premium Německé úřady zveřejnily znepokojivé kriminální statistiky: podle nich tvoří podezřelé z trestných...

Pošli peníze pro hladové děti, máš 5 sekund, vydírali muže kvůli erotickému videu

23. dubna 2024  14:15

Policisté na Ostravsku vyšetřují případ, kdy se obětí internetových vyděračů stal invalidní...

Meningokok zabil malé dítě. Zvažte očkování, vakcínu hradí stát, radí odborníci

23. dubna 2024  14:12

Smrtící meningokoková bakterie, které podlehne každý desátý nakažený, se od covidu objevuje v Česku...

Problémy ve zdravotnictví se nevyřeší dalším přidáváním peněz, míní premiér

23. dubna 2024  14:02

Problémy českého zdravotnictví se podle premiéra Petra Fialy (ODS) nevyřeší jen dalším přidáváním...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

  • Počet článků 19
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 2147x
Po téměř třiceti, letech strávených v Praze, jsem se přestěhovala do hor. Krušných. Z velkoměsta do přírody, skoro samoty. Tento přesun mi přinesl a přináší řadu překvapení, různých situací, těžších i komických.

Chci se s vámi o ně podělit. Možná vás pobaví, možná vás naladí také na cestu z města.